Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis kawowy Tomek to projekt Jerzego Steckiewicza, początek produkcji przypada na rok 1958. W skład serwisu zaliczamy, dzbanek, mlecznik, cukiernicę z przykrywką oraz sześć filiżanek ze spodkami. Elementy sygnowane wytwórnią Wałbrzych Made in Poland. Serwis kawowy Tomek występował w szerokiej gamie malatur. Najciekawsze według mnie to czerwone nakrapiane na biało, co do złudzenia przypominało muchomora. Wykonany jest bardzo cienkiej porcelany, jego cechą charakterystyczną jest wydatny korpus. Zestaw porcelany idealnie opisuje książka Polski New Look więc pozwolę sobie zacytować: „… o wrzecionowatym, wąskim dzbanku zwieńczonym kopulastą pokrywką z wymodelowanym w formie „grzebieniem” uchwytu; długim, prostym i wąskim dzióbkiem umieszczonym w połowie wysokości naczynia i nieznacznie odwiedzionym od korpusu uchwytem” [1. Barbara Banaś, Polski New Look Ceramika użytkowa lat 50. i 60. s.101. ]
Prezentuje się świetnie jednak zdjęcia nie oddają w pełni jego uroku. Każda ręcznie malowana filiżanka przez to, że bardzo cienka stwarza wrażenie delikatnej i kruchej. Trzymając w reku elementy zestawu i patrząc pod światło jesteśmy w stanie je dostrzec. To w połączeniu z wdzięcznym malowaniem oraz niewielkimi rozmiarami serwisu daje wrażenie obcowania z czymś unikatowym i wyjątkowym. Właśnie przez fakt owej delikatności nie zostało tych serwisów zbyt wiele. Można czasem spotkać egzemplarze wybrakowane które mimo tego osiągają spore ceny na aukcjach. Prawdziwą gratką są jak zawsze komplety w unikalnych malaturach.
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Gdańska porcelana malowana ręcznie i wypalana w piecu ceramiczny. Można z niej bezpiecznie jeść i myć ją w zmywarce. Posiadamy badania dopuszczające ją do kontaktu z żywnością.
Nowoczesna porcelana tworzona ręcznie z pasją przy wykorzystaniu starych technik stosowanych przez lata przy zdobieniu miedzy innymi porcelany Opolskiej dostępnej w Cepelii na terenie całego kraju. Dzięki naszym wyrobom udekorujesz swój stół w unikatowe, ręcznie malowane filiżanki, kubki i talerze. Nasza porcelana z powodzeniem może służyć jako ozdoba kiedy powiesisz ręcznie malowane talerze na ścianie lub jako porcelana użytkowa z której będziesz pić co dzień poranną kawę. Świetnie sprawdza się też jako nietuzinkowy prezent w formie zestawu filiżanek do kawy lub ręcznie malowanego talerza na ścianę.
Serwis kawowy Tomek proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis „Tomek” proj. Jerzy Steckiewicz – Wałbrzych
Serwis kawowy Tomek to projekt Jerzego Steckiewicza, początek produkcji przypada na rok 1958. W skład serwisu zaliczamy, dzbanek, mlecznik, cukiernicę z przykrywką oraz sześć filiżanek ze spodkami. Elementy sygnowane wytwórnią Wałbrzych Made in Poland. Serwis kawowy Tomek występował w szerokiej gamie malatur. Najciekawsze według mnie to czerwone nakrapiane na biało, co do złudzenia przypominało muchomora. Wykonany jest bardzo cienkiej porcelany, jego cechą charakterystyczną jest wydatny korpus. Zestaw porcelany idealnie opisuje książka Polski New Look więc pozwolę sobie zacytować: „… o wrzecionowatym, wąskim dzbanku zwieńczonym kopulastą pokrywką z wymodelowanym w formie „grzebieniem” uchwytu; długim, prostym i wąskim dzióbkiem umieszczonym w połowie wysokości naczynia i nieznacznie odwiedzionym od korpusu uchwytem” [1. Barbara Banaś, Polski New Look Ceramika użytkowa lat 50. i 60. s.101. ]
Prezentuje się świetnie jednak zdjęcia nie oddają w pełni jego uroku. Każda ręcznie malowana filiżanka przez to, że bardzo cienka stwarza wrażenie delikatnej i kruchej. Trzymając w reku elementy zestawu i patrząc pod światło jesteśmy w stanie je dostrzec. To w połączeniu z wdzięcznym malowaniem oraz niewielkimi rozmiarami serwisu daje wrażenie obcowania z czymś unikatowym i wyjątkowym. Właśnie przez fakt owej delikatności nie zostało tych serwisów zbyt wiele. Można czasem spotkać egzemplarze wybrakowane które mimo tego osiągają spore ceny na aukcjach. Prawdziwą gratką są jak zawsze komplety w unikalnych malaturach.